sobota 14. listopadu 2009

Finanční vypočítavost

Je to rys asi celého Jižního ostrova (mimo Queenstownu :-)), nicméně tady v Invercargillu je tento jev jednoznačně nejsilnější. Jev "value for money", neboli "říkej si co chceš, ale ukaž mi, jak užitečné to pro mě bude." Důkazy jsou na každém kroku: permanentní výprodeje a akce, secondhand shopy, čilé barterové obchodování (ty mě med, já tobě rybu) a v neposlední řadě i opuštěná výloha pobočky Pumpkin Patch na hlavní třídě (pro neznalé: jinak velmi úspěšný novozélandský obchod s luxusními dětskými hadříky). V Invercargillu je prostě jeho skotská minulost znát na každém kroku. Tady se z vody nevaří a pokud někdo neumí vysvětlit, proč je jeho výrobek ten nejpřínosnější, tak tu prostě business neudělá. Dokonce i jedna novozélandská reklama toho umně využila: nedůvěřivá dáma z Invercargillu prověřuje každý detail nového výrobku a když ani po zevrubné kontrole nic nenajde, omlouvá se: "Co chcete? Můj otec byl Skot a manžel účetní".  :-) :-) :-)

Žádné komentáře: