čtvrtek 13. března 2008

Supermarket odškodnil okradenou stařenku

Tak tohle je typický kiwi příběh: jsem zvědavá, jestli vzbudí v ostatních stejné pobavení, jako ve mě.
Jedna novozélandská důchodkyně ze Severního ostrova se vydala na svůj standardní týdenní nákup. Po příchodu domů jak bylo jejím zvykem, si pečlivě zkontrolovala účtenku, zda-li je na ní všechno v pořádku. Pečlivost přinesla ovoce - byla tam chyba!!! Zmíněný supermarket jí naúčtoval navíc 3 centy (asi 40 haléřů) za kumaru (sladké brambory), které nekoupila! Navíc cena 3 centy odpovídala tomu, že by si musela koupit kumary asi jen 12 gramů, což je váha zhruba jednoho středního čipsu. Podnikavá stařenka okamžitě vyhodnotila věc jako podezřelou a účtenku poslala do televizního pořadu, který se zabývá ochranou spotřebitelů, aby věc vyšetřil. Při konfrontaci supermarket svou chybu okamžitě uznal a paní se omluvil s tím, že patrně na váze leželo něco malého lehkého a pokladní omylem zavadila o kód kumary, takže došlo k pochybení. Následovala ale ještě velkorysá nabídka: supermarket paní pochopitelně ty tři centy vrátí a dokonce je zaokrouhlí nahoru na deseticent (to je nejmenší mince, kterou jde na Zélandu platit) a nabízí ji k tomu zdarma jednu CELOU kumaru jako odškodnění za způsobenou újmu. To vše jí přišlo v podobě oštemplovaného papírového voucheru, který může za zmíněné služby vyměnit v kterémkoliv obchodě tohoto řetězce. No není to radost být bystrým novozélandským dochodcem? :-)

Žádné komentáře: