úterý 28. května 2013

Kiwí zima a proč ji mám ráda

Je skoro až legrační, jakou roli má při výběru našeho cestování počasí. Všimla jsem si toho i já, byť podobným věcem zas tolik pozornosti nevěnuji: pokud se na NZ chystám v lednu, kdy v Česku zuří někdy až ruská zima, nejčastější zakončení rozhovorů bývá – hned bych jel(a) s tebou. Je-li ten samý výlet plánován o půlroku později, provázejí mě naopak soustrastné pohledy s chápajícím úsměvem typu „no jo, ty to tam asi fakt máš ráda“. Soustrastné pohledy intenzivní při bližší specifikaci mé oblíbené lokace – Southland a Otago. Lidé ještě vydýchají Queenstown a Wanaku, protože tam se v zimě lyžuje, ale být dobrovolně v kose někde „in the middle of nowhere“ je asi opravdu hraniční případ pro psychiatra. Nebo to minimálně ukazuje na excentrického podivína, který si ten soustrastný pohled zaslouží.  Jeden můj kamarád říkal, že by se neměla plést romantika s nepohodlím. Nemůžu s tím nesouhlasit, sama sobě jsem si už vysvětlila, že za běžných okolností je pokoj se sprchou a splachovacím záchodem lepší než stan s detašovanou kadibudkou. Ale když vidím mrazem ojíněné větvě stromů a snové sněhové čepice na vrcholcích Jižních Alp, jsem ztracená.

Zima v jižní části Jižního ostrova je mystická. Jak je tu klid celkem běžně, tak v zimě dostává tenhle klid další rozměr v podobě jakéhosi majestátního a posvátného ticha. Zvláštní krajina kolem Fruitlands a Centrálního Otaga poskytuje neskutečné kulisy, které by se asi jinde na světě hledaly dost těžko. Musím se podívat, jestli nemá Graham Sydney nějaké obrázky nebo fotky ze zimy.

Žádné komentáře: